ul. Polna 1, 08-330 Kosów Lacki
25 7879041
przedszkole@kosowlacki.pl

Zamierzenia na czerwiec

Created with Sketch.

3 LATKI

1. Czego dzieci potrzebują do szczęścia?

– rozwijanie mowy

– zapoznanie z terminem ,,rówieśnicy”

– rozwijanie umiejętności przeliczania

– tworzenie zbiorów

– kształcenie percepcji słuchowo – ruchowej

– rozwijanie aktywności muzyczno – ruchowej

– rozwijanie sprawności fizycznej

– kształtowanie odruchu prawidłowej postawy

– rozwijanie sprawności manualnej

– dbanie o porządek na stanowisku pracy

2. Lato, lato, lato czeka

– rozwijanie wiedzy ogólnej

– rozwijanie mowy

– rozwijanie umiejętności segregowania

– rozwijanie umiejętności porównywania zbiorów

– reagowanie ruchem na ustalone sygnały

– rozwijanie aktywności muzyczno – ruchowej

– rozwijanie sprawności fizycznej

– kształtowanie odruchu prawidłowej postawy

– rozwijanie sprawności manualnej

– rozwijanie umiejętności organizowania miejsca pracy

3. Wkrótce wakacje

– wzmocnienie więzi między rówieśnikami

– rozwijanie mowy

– rozwijanie umiejętności liczenia

– zapoznanie z wybranymi środkami transportu

– rozwijanie koncentracji uwagi podczas działania

– rozwijanie aktywności muzyczno – ruchowej

– rozwijanie sprawności fizycznej

– kształtowanie odruchu prawidłowej postawy

– rozwijanie umiejętności plastycznych

-integracja grupy

4. Zwiedzamy świat

– rozbudzanie zainteresowania podróżowaniem

– rozwijanie mowy

– rozwijanie spostrzegawczości wzrokowej

– rozwijanie umiejętności klasyfikowania przedmiotów według jednej cechy

– rozwijanie percepcji słuchowo – ruchowej

– rozwijanie aktywności muzyczno – ruchowej

– rozwijanie sprawności fizycznej

– kształtowanie odruchu prawidłowej postawy

– rozwijanie sprawności manualnej

– rozwijanie umiejętności organizowania miejsca pracy.

Piosenka do utrwalenia

,,Chcemy zwiedzić cały świat”

1. Wyjeżdżamy na wycieczkę,

pociąg szybko mknie –

mija pola, lasy, łąki,

mija miasta, wsie.

Zobaczymy całą Polskę –

Kraków i Warszawę,

górskie szczyty i jeziora,

morze, złotą plażę.

2. Samolotem polecimy

zwiedzić wielki świat,

bo my wszystkie kontynenty

chcemy dobrze znać.

Zobaczymy Europę,

Azję i Afrykę

i zwiedzimy Australię

oraz Amerykę.

4 LATKI

I. Czego dzieci potrzebują do szczęścia?

– rozwijanie mowy

– poznawanie informacji o kolegach i koleżankach

– rozwijanie sprawności manualnej

– rozwijanie motoryki małej

– rozwijanie orientacji przestrzennej

– rozwijanie umiejętności przeliczania

– kształtowanie potrzeby zachowania prawidłowej postawy

– rozwijanie sprawności fizycznej

-ilustrowanie piosenki ruchem

– wyrabianie wyobraźni muzycznej i koordynacji słuchowo – ruchowej

– zapoznanie z wyglądem dzieci z różnych zakątków świata

– współdziałanie w grupie

– integracja z rówieśnikami

II. Lato, lato, lato czeka

– rozwijanie kreatywności

– rozwijanie mowy

– integracja grupy

– budzenie chęci uczestnictwa w zabawach

– rozwijanie umiejętności liczenia

– rozwijanie sprawności fizycznej

– rozwijanie umiejętności dodawania i odejmowania

– kształtowanie odruchu prawidłowej postawy podczas wykonywania ćwiczeń

– kształcenie percepcji słuchowo – ruchowej

– rozwijanie poczucia rytmu

– rozwijanie mowy

– rozwijanie logicznego myślenia

– rozwijanie sprawności manualnej

– poszerzenie wiedzy o Dzikim Zachodzie

– budzenie poczucia satysfakcji z wykonanej pracy

III. Wkrótce wakacje

– określenie, dokąd można się udać na wakacje

– budowanie pozytywnych relacji w grupie

– rozwijanie sprawności manualnej

– rozwijanie mowy

– rozwijanie umiejętności matematycznych

– rozwijanie sprawności fizycznej

– wszechstronny i harmonijny rozwój organizmu

– rozwijanie myślenia logicznego

– kształtowanie poczucia rytmu

– doskonalenie umiejętności komunikacyjnych

– reagowanie na ustalone hasła i sygnały muzycznej

– rozwijanie postawy badawczej

– stymulowanie do poznawania świata

– kształtowanie odruchu prawidłowej postawy

– rozwijanie umiejętności uważnego słuchania

IV. Zwiedzamy świat

– rozbudzanie zainteresowania podróżowaniem

– rozwijanie mowy

– zapoznanie z nazwami państw sąsiadującymi z Polską

– rozwijanie sprawności manualnej

– utrwalanie znajomości poznanych figur

– rozwijanie wiedzy ogólnej

– rozwijanie sprawności fizycznej

– wszechstronny i harmonijny rozwój organizmu

– integrowanie się dzieci

– rozwijanie zainteresowań badawczych

Piosenka do utrwalenia

,,Wymarzona podróż”

(sł.i muz. Krystyna Gowik)

1. Marzy mi się wielka podróż statkiem albo samolotem Gdzieś daleko w ciepłe kraje jechać wielką mam ochotę.

Ref. W Egipcie pojeździć na wielbłądzie.

W Australii poskakać z kangurami.

W Indiach na bębnie pograć.

W Turcji poleżeć pod palmami.

No chyba że, no chyba że zostać w Polsce i też dobrze bawić się.

2. Już nie mogę się doczekać

tej podróży z przygodami,

lecz wyruszę w nią najchętniej wraz z moimi rodzicami.

5 LATKI

 

I. Czego dzieci potrzebują do szczęścia :

– rozwijanie mowy, wdrażanie do świata wartości

– rozwijanie orientacji przestrzennej

– rozwijanie sprawności fizycznej

– ilustrowanie piosenki ruchem, zapoznanie z wyglądem dzieci z różnych zakątków świata

– ćwiczenie aparatu mowy

– integracja z rówieśnikami

II. Lato, lato, lato czeka :

– rozwijanie mowy, rozwijanie współpracy w grupie

– rozwijanie umiejętności dodawania i odejmowania

– rozwijanie sprawności fizycznej

– wyrabianie poczucia rytmu

– rozwijanie kreatywności, rozwijanie inwencji twórczej

III. Zwiedzamy świat:

– zapoznanie z ciekawymi miejscami na świecie, poznanie krajów sąsiadujących z Polską

– rozwijanie umiejętności liczenia, rozwijanie sprawności fizycznej

– rozwijanie wyobraźni muzycznej, rozwijanie mowy

– integracja grupy, pobudzanie kreatywności

– uwrażliwianie na przestrzeganie zasad bezpieczeństwa podczas wakacji

IV. Wakacyjne plany:

– rozwijanie mowy, rozwijanie sprawności manualnej

– rozwijanie umiejętności liczenia, rozwijanie sprawności fizycznej

– doskonalenie aparatu ruchowego i koncentracji uwagi

– rozwijanie postawy badawczej

– integracja grupy

Piosenka do utrwalenia

„ Dzieci z całego świata”

( sł i muz. Krystyna Gowik)

1. Tu Ameryka! A tu Afryka!

Tam Azja i Europa- wszędzie pełno dzieci.

Tu i tam mieszkają, w tylu różnych krajach

na całym świecie, na całym świecie.

Ref: Dzieci wszędzie są takie same.

Kochają tatę, kochają mamę.

Lubią zabawy, gry i przygody,

puzzle i bajki, ciastka i lody.

Szukanie skarbów oraz bieganie

na głowie stanie, wesołe brykanie.

Każde z dzieci chce przygód mieć całą gam,

bo dzieci wszędzie są takie same.

2. Tu wielkie miasto! A tutaj wioska!

Czy blok, czy kamienica- wszędzie pełno dzieci.

Duże czy też małe, ale tak kochane

przez swą rodzinę, tatę i mamę.

Ref: Dzieci wszędzie są takie same……….

6 LATKI

I Czego dzieci potrzebują do szczęścia?

– rozwijanie mowy,

– rozwijanie umiejętności zadawania pytań,

– rozwijanie spostrzegawczości,

– rozwijanie koncentracji uwagi,

– rozwijanie umiejętności rozwiązywania zadań tekstowych,

– doskonalenie umiejętności ważenia,

– kształtowanie odruchu prawidłowej postawy,

– rozwijanie sprawności fizycznej,

– ilustrowanie piosenki ruchem,

– wyrabianie umiejętności skupienia uwagi podczas działania,

– zapoznanie z zabawami dzieci z różnych zakątków świata,

– rozwijanie umiejętności czytania,

– rozwijanie słuchu fonematycznego,

– rozwijanie zainteresowań badawczych,

– rozwijanie sprawności manualnej,

– dbanie o porządek na stanowisku pracy,

– rozwijanie umiejętności rywalizacji,

– integrowanie się z rówieśnikami

II Lato, lato, lato czeka

– rozwijanie mowy,

– rozwijanie kreatywności,

– rozwijanie umiejętności współdziałania,

– rozwijanie myślenia twórczego,

– rozwijanie umiejętności porządkowania,

– rozwijanie umiejętności dodawania i odejmowania,

– kształtowanie odruchu prawidłowej postawy,

– rozwijanie sprawności fizycznej,

– rozwijanie poczucia rytmu,

– rozwijanie umiejętności wokalnych,

– rozwijanie umiejętności pracy w grupie,

– rozwijanie wyobraźni przestrzennej,

– kształtowanie odruchu prawidłowej postawy,

– rozwijanie wiedzy ogólnej,

– rozwijanie wyobraźni dzieci,

– rozwijanie sprawności manualnej,

– integrowanie się dzieci,

– rozwijanie myślenia logicznego

III Wkrótce wakacje

– rozwijanie mowy,

– zapoznanie z miejscami letniego wypoczynku,

– rozwijanie sprawności manualnej,

– rozbudzanie wrażliwości estetycznej,

– rozwijanie umiejętności liczenia,

– rozwijanie umiejętności współpracy,

– rozwijanie sprawności fizycznej,

– przestrzeganie dokładności wykonywania ćwiczeń,

– wyrabianie umiejętności tańca z rekwizytem,

– wyzwalanie chęci udziału we wspólnych zabawach,

– wdrażanie do przestrzeganie zasad bezpieczeństwa,

– przestrzeganie dokładności wykonywania ćwiczeń,

– rozwijanie postawy badawczej,

– rozwijanie poczucia satysfakcji z wykonanej pracy,

– budowanie poczucia wspólnoty,

– integracja grupy

IV Zwiedzamy świat

– rozwijanie mowy,

– zapoznanie z ciekawymi miejscami na świecie,

– rozwijanie sprawności manualnej,

– poznawanie krajów sąsiadujących z Polską,

– rozwijanie umiejętności liczenia,

– zapoznanie z potrawami z różnych państw,

– rozwijanie sprawności fizycznej,

– przestrzeganie dokładności wykonywania ćwiczeń,

– rozwijanie wyobraźni muzycznej,

– rozwijanie umiejętności wokalnych,

– zdobywanie informacji na temat ciekawych miejsc w Europie,

– integrowanie grupy,

– stymulowanie do poznawania i odkrywania świata,

– rozwijanie poczucia zadowolenia z wykonanej pracy,

– rozwijanie funkcji poznawczych,

– budowanie poczucia wspólnoty,

Piosenka do utrwalenia

Hymn dzieci

(sł. i muz. Jolanta Kucharczyk)

1. Masz skórę czarną, żółtą albo białą,
czy mieszkasz w Polsce, czy też w innym kraju, to jesteś dzieckiem, tak jak ja,
i chcesz tak żyć, jak chcę żyć ja.

Ref.: Każde dziecko na świecie chce bezpiecznie żyć, każde dziecko na świecie chce szczęśliwe być.
Chce mieć dobrych rodziców i dom chce własny mieć, dobrze uczyć się, pięknie bawić się,

przecież tak mało chce!

2. Niech żadne dziecko już nie będzie głodne, niech widzi tylko sprawiedliwość, dobro.
Więc wszyscy w zgodzie muszą żyć,
na świecie pokój musi być.

Ref.: Każde dziecko…

3. Niech tu, na Ziemi, słońce zawsze świeci i niech szczęśliwe będą wszystkie dzieci. Bo przecież pięknie można żyć,
śnić tylko najpiękniejsze sny.

Ref.: Każde dziecko…

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *