ul. Polna 1, 08-330 Kosów Lacki
25 7879041
przedszkole@kosowlacki.pl

Zamierzenia na luty

Created with Sketch.

3 LATKI

1. Baśnie, bajki i bajeczki

– rozwijanie mowy

– rozwijanie rozróżniania informacji prawdziwych od nieprawdziwych

– rozwijanie umiejętności przeliczania w zakresie 3

– rozwijanie umiejętności stosowania liczebników porządkowych

– ilustrowanie piosenki ruchem

– kształcenie percepcji słuchowo- ruchowej

– kształtowanie odruchu prawidłowej postawy

– rozwijanie sprawności fizycznej

– rozwijanie sprawności manualnej

– dbanie o porządek na stanowisku pracy

2. Wspaniałe zabawy na śniegu

– rozwijanie zainteresowań zabawami zimowymi

– rozwijanie mowy

– rozwijanie umiejętności segregowania

– rozwijanie umiejętności przeliczania w zakresie 3

– rozwijanie umiejętności uczestnictwa we wspólnej zabawie

– kształcenie percepcji słuchowo – ruchowej

– rozwijanie sprawności fizycznej

– rozwijanie sprawności manualnej

3. Tajemnice kosmosu

– rozwijanie zainteresowań tematyką dotyczącą kosmosu

– rozwijanie umiejętności matematycznych

– zaspakajanie podstawowych potrzeb rozwojowych związanych z aktywnością poznawczą

– rozwijanie aktywności muzyczno – ruchowej

– rozwijanie koordynacji słuchowo – ruchowej

– rozwijanie sprawności fizycznej

– kształtowanie prawidłowej postawy

– rozwijanie umiejętności plastycznych

– nauka operowania narzędziami i dostępnym materiałem

4. W dziecięcym laboratorium

– tworzenie siatki wiedzy

– rozwijanie ciekawości poznawczej dzieci

– wdrażanie do przestrzegania zasad bezpieczeństwa podczas wykonywania eksperymentów

– rozwijanie pamięci i koncentracji uwagi

– wyrabianie umiejętności reagowania ruchem na dźwięki muzyczne

– rozwijanie sprawności fizycznej

– kształtowanie odruchu prawidłowej postawy

– rozwijanie sprawności manualnej

– dbanie o estetykę wykonywanej pracy plastycznej.

Piosenka do utrwalenia

,,Kosmiczna rodzina”

1.Na planecie Ziemia

wszyscy razem wirujemy,

ale wcale tego nie czujemy.

Ref: W układzie słonecznym, tak ciągle bez końca

kosmiczne rodzeństwo okrąża złote Słońce

Merkury, Wenus, Ziemia,

Mars i Jowisz za nim,

i Saturn i Uran z Neptunem

są ostatnimi planetami.

2. Ziemia, jak ogromna

i bezpieczna karuzela,

w swą kosmiczną drogę nas zabiera.

4 LATKI

I. Fryzjer, weterynarz czy lekarz?

– rozwijanie sprawności manualnej

– utrwalanie nazw zawodów

– zapoznanie z przyrządami i akcesoriami potrzebnymi do wykonywania różnych zawodów

– ilustrowanie piosenki ruchem

– rozwijanie poczucia rytmu

– rozwijanie sprawności fizycznej

– kształtowanie odruchu prawidłowej postawy

– dbanie o porządek na stanowisku pracy

II. Bajki, baśnie, bajeczki

– rozwijanie umiejętności odróżniania informacji prawdziwych od nieprawdziwych

– rozwijanie myślenia logicznego

– uczestniczenie w improwizacji muzycznej z użyciem instrumentów

– rozwijanie umiejętności ustalania równoliczności zbiorów

– rozwijanie umiejętności przeliczania w zakresie 5

– rozwijanie sprawności fizycznej

– uświadamianie korzyści, jakie niesie za sobą ruch

– śpiewanie piosenki z akompaniamentem instrumentów

– kształcenie percepcji słuchowo – ruchowej

– poszerzenie wiedzy o baśniach

– rozwijanie pamięci- rozwijanie sprawności fizycznej

– rozwijanie umiejętności plastyczno – technicznych

III. Wspaniałe zabawy na śniegu

– rozwijanie zasobu słownictwa

– rozwijanie słuchu fonematycznego

– rozwijanie umiejętności zachowania ostrożności podczas zabaw na śniegu i lodzie

– doskonalenie umiejętności matematycznych

– rozwijanie umiejętności przeliczania w zakresie 5

– zapoznanie z wybranymi sportami zimowymi

– rozwijanie mowy

– rozwijanie zainteresowań badawczych

– badanie właściwości śniegu i lodu

– rozwijanie logicznego myślenia

– rozwijanie sprawności manualnej

IV. Tajemnice kosmosu

– rozwijanie zainteresowań tematyką kosmosu

– rozwijanie wyobraźni

– rozwijanie sprawności fizycznej

– kształtowanie odruchu prawidłowej postawy

– rozwijanie umiejętności matematycznych

– wyrabianie umiejętności współdziałania z rówieśnikami podczas wspólnej zabawy z piosenką

– rozwijanie poczucia rytmu

– rozwijanie zainteresowań pojazdami kosmicznymi

– wzbogacanie zasobu słownictwa

– rozwijanie sprawności fizycznej

Piosenka do utrwalenia

,,Zimowe zabawy”

(sł. P. Smoczyński, muz. W. Kaleta)

1. Idzie sobie styczeń ścieżką, rzucił w zimę białą śnieżką

zdjęła zima rękawiczki

uszczypnęła go w policzki.

Czapka, szalik, łyżwy, sanki

to są słowa wyliczanki.

Rękawiczki, narty, mróz

śniegu pełen wóz!

2. Idzie styczeń na wycieczkę

nie wie, jak przeskoczyć rzeczkę

dziesięć minut popracował

mocny mostek wybudował

Czapka, szalik, łyżwy, sanki

to są słowa wyliczanki.

Rękawiczki, narty, mróz

śniegu pełen wóz!

3. Usiadł styczeń koło drogi

bo mu bardzo zmarzły nogi

zima się ulitowała

ciepłe buty darowała.

Czapka, szalik, łyżwy, sanki

to są słowa wyliczanki.

Rękawiczki, narty, mróz

śniegu pełen wóz!

5 LATKI

I. Baśnie, bajki, bajeczki :

– rozwijanie mowy, budzenie zainteresowania literami

-rozwijanie umiejętności stosowania liczebników porządkowych, rozwijanie sprawności fizycznej

– rozwijanie wyobraźni muzycznej, rozwijanie inwencji twórczej

– zapoznanie z procesem wydawniczym

– rozwijanie sprawności manualnej, wdrażanie do przestrzegania ustalonych zasad

II. Wspaniałe zabawy na śniegu :

– rozwijanie zainteresowań zabawami zimowymi, budzenie zainteresowania literami

– doskonalenie umiejętności matematycznych, rozwijanie sprawności fizycznej

– rozwijanie słuchu muzycznego, zapoznanie z wybranymi sportami zimowymi

– rozwijanie zainteresowań badawczych

– rozwijanie wrażliwości na sztukę

III. Kosmiczne tajemnice:

– poznawanie zagadnień związanych z kosmosem, budzenie zainteresowania literami

– rozwijanie umiejętności liczenia, rozwijanie sprawności fizycznej

– rozwijanie słuchu muzycznego, utrwalanie wiadomości na temat pojazdów kosmicznych

– kształtowanie postawy badawczej

– rozwijanie sprawności manualnej, integracja grupy

IV. W dziecięcym laboratorium:

– rozwijanie mowy, rozwijanie dziecięcej ciekawości

– rozwijanie sprawności fizycznej, rozwijanie kreatywności

– poszerzanie wiedzy dzieci, rozwijanie słuchu muzycznego

– poznawanie właściwości magnesu

– rozwijanie wiedzy przyrodniczej, rozwijanie umiejętności tworzenia kodu

Piosenka do utrwalenia

„ Bajkowe marzenia”

( sł i muz. Krystyna Gowik)

1. Są bajki i baśnie. cudowny świat,

gdzie żyją krasnale i wróżki.

I czy masz pięć latek, czy dużo lat,

to lubisz tak śnić do poduszki.

Tam możesz być, kim tylko chcesz

i spełnić swoje marzenia.

Biegnijmy więc tam, do bajkowych bram,

powiedzmy swoje życzenia.

2. Gdy smutno na dworze, gdy pada deszcz,

to w bajkach jest zawsze pogoda.

I nawet gdy złego coś dzieje się,

to zaraz ktoś uśmiech znów doda!

Bajkowy świat, inny niż nasz,

wszystko na dobre wciąż zmienia.

Biegnijmy więc tam, do bajkowych bram,

powiedzmy swoje życzenia.

6 LATKI

I Baśnie, bajki, bajeczki

– rozwijanie mowy,

– rozwijanie percepcji słuchowej,

– rozwijanie słuchu fonematycznego,

– rozpoznawanie i nazywanie poznanych liter,

– odkrywanie zapisu cyfrowego liczby 8,

– rozwijanie umiejętności stosowania liczebników porządkowych,

– rozwijanie sprawności fizycznej,

– uświadamianie korzyści, jakie niesie za sobą ruch,

– wyrabianie poczucia rytmu,

– rozwijanie koordynacji słuchowo-ruchowej,

– rozpoznawanie bohaterów znanych baśni,

– rozwijanie myślenia logicznego,

– zapoznanie z procesem wydawniczym,

– rozwijanie sprawności manualnej,

– dbanie o porządek na stanowisku pracy,

– poznawanie nowych technik prac plastyczno-technicznych,

– rozwijanie wyobraźni

II Wspaniałe zabawy na śniegu

– rozwijanie mowy,

– wdrażanie do przestrzegania zasad bezpieczeństwa,

– rozwijanie słuchu fonematycznego,

– rozpoznawanie i nazywanie poznanych liter,

– rozwijanie umiejętności dodawania,

– kształtowanie umiejętności zadań tekstowych,

– rozwijanie sprawności fizycznej,

– uświadamianie korzyści, jakie niesie za sobą ruch,

– rozwijanie umiejętności zgodnego uczestniczenia we wspólnej zabawie,

– rozwijanie koordynacji słuchowo-ruchowej,

– zapoznanie z wybranymi sportami zimowymi,

– rozwijanie zainteresowań badawczych,

– poszerzanie wiedzy dzieci,

– rozwijanie sprawności manualnej,

– rozwijanie wyobraźni,

– rozwijanie kompetencji językowych,

– rozwijanie umiejętności pracy w grupie

III Tajemnice kosmosu

– rozwijanie mowy,

– zdobywanie wiadomości na temat planet Układu Słonecznego,

– rozwijanie słuchu fonematycznego,

– rozpoznawanie i nazywanie poznanych liter,

– odkrywanie zapisu cyfrowego liczby 9,

– rozwijanie umiejętności stosowania liczebników porządkowych,

– rozwijanie sprawności fizycznej,

– dbanie o dokładność wykonywania ćwiczeń,

– wyrabianie umiejętności wykonywania układu ruchowego z wykorzystaniem rekwizytu,

– rozwijanie aktywności muzyczno-ruchowej,

– zdobywanie wiadomości na temat pojazdów kosmicznych,

– rozwijanie umiejętności współpracy,

– zapoznanie z ciekawostkami o kosmosie,

– kształtowanie postawy badawczej,

– rozwijanie sprawności manualnej,

– budzenie poczucia satysfakcji z wykonanej pracy,

– rozwijanie umiejętności kodowania,

– integracja grupy,

IV W dziecięcym laboratorium

– rozwijanie mowy,

– rozwijanie kreatywności,

– rozwijanie umiejętności współpracy w grupie,

– rozwijanie dziecięcej ciekawości,

– rozwijanie sprawności fizycznej,

– dbanie o dokładność wykonywania ćwiczeń,

– rozwijanie wyobraźni,

– rozwijanie umiejętności stawiania hipotez,

– rozwijanie swobody ruchów i poczucia rytmu podczas tańca z rekwizytem,

– budzenie zainteresowania muzyką,

– rozwijanie ciekawości poznawczej,

– dbanie o stanowisko pracy,

– poznawanie właściwości magnesu,

– rozwijanie sprawności manualnej,

– rozwijanie wiedzy przyrodniczej,

-rozwijanie umiejętności współpracy,

– dbanie o estetykę wykonania pracy,

Piosenka do utrwalenia

,,Będę mistrzem”

(sł. i muz. Jolanta Kucharczyk)

1. Przyszła zima, a wraz z zimą zabawy zimowe.

Lubię zjeżdżać na saneczkach na górce przed domem.

Lubię łyżwy figurowe i zjazdowe narty,

a najbardziej lubię snowboard – to mój sport kochany.

Ref.: Trening czyni mistrza, więc trenuję co dzień.

Może będę mistrzem świata w jeździe na snowboardzie? (bis)

2. Dużo czasu spędzam zimą tu, w wysokich górach,

gdzie orczyki i ławeczki, prawdziwa gondola.

Ten wagonik mnie zabierze na szerokie stoki,

gdzie trenować można zjazdy, slalomy, wyskoki.

Ref.: Trening czyni mistrza, więc trenuję co dzień.

Może będę mistrzem świata w jeździe na snowboardzie? (4 x)

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *