3 LATKI
I. Zabawki
– rozwijanie mowy
– rozwijanie umiejętności skupiania uwagi na przedmiotach i treściach przekazywanych przez nauczyciela
– zapoznanie z zabawkami z przeszłości
– integrowanie grupy
– rozwijanie aktywności muzyczno – ruchowej
– rozwijanie sprawności ruchowej poprzez zabawy przy muzyce
– kształtowanie nawyku prawidłowej postawy
– rozwijanie sprawności fizycznej
– pobudzanie kreatywności
– rozwijanie umiejętności plastycznych
II. Odwiedziny Mikołaja
– usprawnianie motoryki małej
– rozwijanie mowy
– utrwalenie nazw wybranych kolorów
– utrwalanie pojęć ,,duży”, ,,mały
– ilustrowanie piosenki ruchem
– rozwijanie reakcji na ustalone sygnały
– rozwijanie sprawności fizycznej
– kształtowanie odruchu prawidłowej postawy
– rozwijanie sprawności manualnej
– dbanie o porządek na stanowisku pracy
III. Zima jest coraz bliżej
– rozwijanie mowy
– zapoznanie z oznakami zimy
– rozwijanie umiejętności liczenia
– rozwijanie umiejętności matematycznych
– rozwijanie koordynacji słuchowo – ruchowej
– rozwijanie aktywności muzyczno – ruchowej
– kształtowanie odruchu prawidłowej postawy
– rozwijanie sprawności fizycznej
– rozwijanie umiejętności koncentracji
IV. Magia świąt
– zapoznanie z tradycjami świątecznymi
– rozwijanie mowy
– rozwijanie umiejętności liczenia
– rozwijanie umiejętności matematycznych
– rozwijanie poczucia rytmu
– rozwijanie koordynacji słuchowo – ruchowej
– rozwijanie nawyku prawidłowej postawy
– rozwijanie sprawności fizycznej
– rozwijanie sprawności manualnej
– rozwijanie umiejętności koncentracji.
Piosenka do utrwalenia
,,Świąteczna choinka”
I. Świąteczna choinko w bombkowej sukience.
Przyjechałaś z aniołami by nas było więcej
Przyjechałaś z aniołami teraz bawisz nas.
Ref: Hej kolęda śpiewamy wesoło,
hej kolęda śpiewamy radośnie
Hej kolęda śpiewają dzieciaki,
hej kolęda śpiewa cały świat.
II. Świąteczna choinko teraz jest wesoło
Zatańczymy z aniołami, zatańczymy w koło.
Zatańczymy z aniołami, zatańczymy wraz.
4 LATKI
I. Zabawki:
– rozwijanie mowy, zwrócenie uwagi na to, co robić z zabawkami, którymi się nie bawimy
– utrwalenie informacji na temat zabawek z dawnych lat, rozwijanie zdolności matematycznych
– rozwijanie zdolności koncentracji podczas działania, rozwijanie poczucia rytmu
– rozwijanie sprawności fizycznej, kształtowanie prawidłowej postawy ciała
– rozwijanie umiejętności plastycznych, pobudzanie kreatywności
II. Odwiedziny Mikołaja:
– rozwijanie mowy, usprawnianie motoryki małej
– rozwijanie umiejętności przeliczania, rozwijanie umiejętności dodawania na konkretach
– ilustrowanie piosenki ruchem, rozwijanie zdolności koncentracji
– kształtowanie odruchu prawidłowej postawy, rozwijanie sprawności fizycznej
– rozwijanie sprawności manualnej, dbanie o czystość na stanowisku pracy
III. Zima coraz bliżej:
– rozwijanie mowy, rozwijanie logicznego myślenia
– rozwijanie umiejętności określania wielkości, rozwijanie ciekawości poznawczej
– rozwijanie zdolności koncentracji podczas działania, rozwijanie poczucia rytmu
– rozwijanie sprawności fizycznej, rozwijanie nawyku prawidłowej postawy ciała podczas ćwiczeń
– rozwijanie sprawności manualnej, zwiększenie motywacji dziecka do wykonania zadania
IV. Magia Świąt:
– rozwijanie mowy, zapoznanie z tradycjami świątecznymi
– rozwijanie umiejętności liczenia, utrwalenie określeń: najmniej, najwięcej, para
– rozwijanie aktywności muzyczno- ruchowej, rozwijanie poczucia rytmu
– rozwijanie sprawności fizycznej, kształtowanie nawyku prawidłowej postawy
– rozwijanie sprawności manualnej, rozwijanie umiejętności koncentracji
Piosenka do utrwalenia
„ Piosenka o Świętym Mikołaju”
( sł i muz. Jolanta Kucharczyk)
1. Pędzą , pędzą białe sanie
po srebrzystych szlakach.
Wiozą, wiozą Mikołaja
dookoła świata.
Ref: Samochody, misie,
klocki, piłki, lale-
dzisiaj każde dziecko
podarek dostanie.
2. Żeby wszystkie dzieci w świeci
były uśmiechnięte,
sam Mikołaj dziś przyjedzie
do ciebie z prezentem.
Ref: Samochody, misie……..
5 LATKI
I Zabawki
– rozwijanie mowy
– integrowanie grupy rówieśniczej
– wdrażanie do dbania o własne i cudze rzeczy
– rozwijanie zdolności językowych
– utrwalanie przeliczania w zakresie 7
– doskonalenie umiejętności matematycznych
– rozwijanie sprawności fizycznej
– zapobieganie pogłębianiu się wad postawy
– rozwijanie koordynacji słuchowo- ruchowej
– rozwijanie swobody ruchów podczas zabawy
– zapoznanie ze znanymi misiami
– utrwalenie zdobytych wiadomości
– rozwijanie sprawności fizycznej
– zapobieganie pogłębianiu się wad postawy
– budzenie ciekawości oraz aktywności poznawczej dziecka
– rozbudzanie ekspresji teatralnej
– zdobywanie informacji na temat zabawek z przyszłości
– rozwijanie funkcji poznawczych
– rozwijanie umiejętności tworzenia kodu
II Odwiedziny Mikołaja
– rozwijanie percepcji słuchowej
– budzenie zainteresowania literami
– dokonywanie analizy i syntezy na poziomie głoski i sylaby
– porównywanie liczebność zbiorów
– utrwalenie pojęć mniej, więcej, tyle samo
– rozwijanie umiejętności działania w skupieniu
– wczuwanie się w sytuację innych osób
– zapoznanie z działaniami wykonywanymi przez wolontariuszy
– uczestniczenie w eksperymencie
– rozwijanie sprawności manualnej
– rozwijanie umiejętności przeliczania
– wdrażanie do przestrzegania ustalonych reguł
III Zima jest co raz bliżej
– poznawanie oznak zimy
– budzenie zainteresowania literami
– odkrywanie zapisu cyfrowego liczby 0
– rozwijanie umiejętności stosowania liczebników porządkowych
– rozbudzanie zainteresowania zjawiskami zachodzącymi w przyrodzie
– rozwijanie umiejętności logicznego myślenia
– budzenie poczucia satysfakcji z wykonanej pracy
– rozwijanie zainteresowania kodowaniem
– rozwijanie umiejętności tworzenia kodów
IV Magia świąt
– rozwijanie inwencji twórczej
– rozwijanie umiejętności składania życzeń
– rozwijanie umiejętności utrzymywania porządku
– wzmacnianie więzi rówieśniczych
– rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat
– budzenie zainteresowania literami
– odkrywanie zapisu cyfrowego liczby 7
Piosenka do utrwalenia
Świąteczne życzenia
(sł. i muz. Jolanta Kucharczyk.)
Gdy pierwsza gwiazdka błyśnie na wieczornym niebie,
gdy popłynie w świat kolęda,
przy choince zbiera się rodzina,
to już są święta.
Ref.: Gwiazdka z nieba śle promyki złote
i spełnia nam marzenia.
Z ust do ust i z serc do serc
płyną dobre życzenia.
II. Na wigilijnym stole jasno płonie świeca
i dwanaście potraw czeka.
Znajdzie się dziś miejsce dla każdego,
to już są święta.
Ref.: Gwiazdka z nieba…
III. I dziś życzymy sobie tego, co najlepsze,
dużo zdrowia, dużo szczęścia.
I prezentów pod choinką wiele,
to już są święta.
Ref.: Gwiazdka z nieba…
6 LATKI
I ,, Odwiedziny Mikołaja ”
-
rozwijanie mowy, rozwijanie sprawności manualnej,
-
rozpoznawanie i nazywanie litery i, L: drukowanej i pisanej, małej i wielkiej, rozwijanie słuchu fonematycznego,
-
porównywanie liczebności zbiorów, zapoznanie ze znakami matematycznymi: <, >, =,
-
rozwijanie sprawności fizycznej,
-
rozwijanie koordynacji słuchowo-ruchowej, rozwijanie umiejętności orientacji w przestrzeni,
-
zapoznanie z wyrażeniem pomocna dłoń, zapoznanie z pracą wolontariusza,
-
zapoznanie z tradycjami mikołajkowymi na świecie, rozwijanie percepcji wzrokowej,
-
rozwijanie sfery emocjonalnej, wdrażanie do przestrzegania ustalonych reguł,
II,, Zima jest coraz bliżej”
-
rozwijanie mowy, poznawanie oznak zimy,
-
rozpoznawanie i nazywanie litery y, Y: drukowanej i pisanej, małej i wielkiej, rozwijanie słuchu fonematycznego, utrwalenie poznanych liter,
-
odkrywanie zapisu cyfrowego liczby 0, rozwijanie umiejętności liczenia,
-
rozwijanie sprawności fizycznej,
-
doskonalenie umiejętności wykorzystania rekwizytu podczas zabawy z piosenką, ilustrowanie ruchem tekstu piosenki,
-
ilustrowanie piosenki ruchem,
-
rozbudzanie zainteresowania zjawiskami przyrodniczymi, rozwijanie umiejętności myślenia logicznego,
-
rozwijanie umiejętności tworzenia kodów, ćwiczenie pamięci,
III ,, Magia świąt”
-
rozwijanie mowy, zapoznanie z tradycjami świątecznymi,
-
rozpoznawanie i nazywanie litery r, R: drukowanej i pisanej, małej i wielkiej, rozwijanie słuchu fonematycznego, rozpoznawanie i nazywanie liter,
-
odkrywanie zapisu cyfrowego liczby 7, rozwijanie umiejętności stosowania liczebników porządkowych,
-
rozwijanie sprawności fizycznej,
-
rozwijanie koordynacji słuchowo-ruchowej, reagowanie na zmiany dynamiczne,
-
rozwijanie inwencji twórczej, poszerzanie wiedzy na temat świąt.
-
rozwijanie sprawności manualnej, dbanie o porządek w miejscu pracy,
-
wzmacnianie więzi rówieśniczych, rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat,
IV ,, Zabawki”
-
rozwijanie mowy, rozwijanie umiejętności uważnego słuchania,
-
wyrabianie nawyku szanowania zabawek, rozumienie konieczności dbania o porządek,
-
zapoznanie z zabawkami sprzed lat,
-
rozwijanie umiejętności liczenia,
-
rozwijanie sprawności fizycznej,
-
rozwijanie umiejętności swobodnego poruszania się przy muzyce, doskonalenie poczucia rytmu,
-
rozwijanie pamięci,
-
zapoznanie ze sposobem wykonania pluszowego misia,
-
rozwijanie wyobraźni, rozwijanie ciekawości dzieci,
-
rozwijanie sprawności manualnej, kształtowanie umiejętności współpracy,
-
rozwijanie umiejętności układania rymów,
Piosenka do utrwalenia
,,Pierwszy śnieg”
(sł. i muz. Danuta i Karol Jagiełło)
1. Od samego ranka pada śnieg,
cała droga nim zasłana.
Dzieci wyszły z domów, cieszą się,
ulepiły już bałwana
Ref.: Zima przyszła już,
gwiżdże wiatr, gwiżdże wiatr,
trzeszczy mróz, trzeszczy mróz.
Zima przyszła już,
gwiżdże wiatr, trzeszczy mróz.
2. Narty przypiął sobie mały Krzyś,
łyżwy założyła Jola,
wszystkie dzieci jechać dzisiaj chcą
na saneczkach do przedszkola.
Ref.: Zima przyszła…
3. Nawet mały kotek cieszy się,
łapiąc w łapki płatki śniegu.
Chciał dogonić wszystkich – no i bęc,
wpadł na zaspę w pełnym biegu.
Ref.: Zima przyszła…